Finally!

Posted: April 28, 2014 in Uncategorized

Ville bara skriva ett litet inlägg och berätta att idag fick jag äntligen se Paul Walkers hus! Jag fick reda på adressen av en av mina kompisar härborta vars moster bor på samma gata som han gjorde och hade vid flertalet tillfällen stött på Paul Walker på gatan och han har alltid hälsat och varit supertrevlig varje gång hon stött på honom. Han var verkligen en genuin person som tänkte mer på andra än sig själv! Det är såna kändisar jag verkligen gillar, som använder sin kändis-statur och sin position till att påverka och göra en skillnad för människor/djur som behöver hjälp som mest. Och sett till hur huset såg ut så ser jag upp till honom ännu mer än vad jag gjort tidigare. Huset var inget speciellt, fanns mycket finare hus runtomkring som folk ägde som inte ens kommer i närheten av hans summa på bankkontot, men flashiga hus eller kläder imponerade inte på honom, inte ett jäkla dugg faktiskt!
Jag har säkert nämnt det tidigare för er men jag tycker att det kan vara roligt att ta upp det ändå. Jo, den taxichauffören som jag jämt ringer om jag behöver ta mig nånstans (tex Isla Vista) har en nära vän som äger en trädgårdsfirma där hon lejer ut trädgårdsmästare till människor som behöver hjälp att göra fint i trädgården men som inte har tid. Paul Walker var en av hennes klienter och hon berättade för mig något otroligt med honom. Varje gång han var hemma eller kom hem så gick han fram till trädgårdsmästarna och hälsade på dem och kollade hur dem mådde. Han gav dem generöst med dricks varje gång och inför den årliga julbonusen så såg han till att alla anställda fick en bra bonus så att barnen och dem själva ska kunna ha en riktigt härlig jul! Det krävs auktoritet och hjärta för att göra något sådant litet och det är något jag ser upp till och jag önskar att jag en dag skulle kunna göra samma sak! Så alldeles nyss tog jag ett litet steg i den riktningen, jag donerade nämligen 50 dollar till Reach Out WorldWide som är den organisation som Paul Walker startade och riktar sig till att åka ut och hantera kriser när de uppstår, tex vid jordbävningar, tsunamis osv.

Tror ni mig inte så här kommer kvittot! 😉
Donation

Så min utmaning till er som läser bloggen är att göra samma sak, välj ut en organisation som ni skulle vilja donera pengar till och sedan är det bara att tuta och köra. Det behöver inte vara mycket man skänker, det är bara det faktum att man faktiskt skänker nånting till det man vill 😀

/Filip

Leave a Reply

