Hawaii – Day 6

Posted: April 7, 2014 in Uncategorized

Den här dagen började med att vi gick ner och käkade frukost på hotellet innan vi begav oss upp till rummet igen för att packa ihop våra saker och bege oss mot utcheckningen. Där lämnade vi in vårt bagage och begav oss mot stranden för lägga på oss en sista bränna innan avfärd mot Honolulu International Airport. Och vilken bränna jag fick… vart så solbränd så det var inte klokt, solen var helt galen! Efter några timmar på stranden så blev det lite lunch och shopping innan vi begav oss tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning för hemfärd i en av deras gästrum för utcheckade kunder. Därefter tog vi taxi till flygplatsen och checkade in där så att vi kom in till Tax Freen så fort som möjligt för att sätta oss och käka lite middag. Det fick bli Sushi.

När vi sedan skulle boarda planet så svängde jag runt hörnet och skulle precis kliva in i planet när jag såg till min stora glädje att Trudy (flygvärdinnan jag berättade om i Hawaii – Day 1) stod i öppningen och välkomnade oss. Hon blev lika glad hon och hon ville verkligen höra allt om vår resa, så vi berättade kort för henne vad vi hade varit med om och hon var så himla glad att höra och se oss igen. Tyvärr hann jag inte prata med henne alltför mycket under resans gång då John Blund passade på att hälsa på och gav mig en rejäl tupplur. Men efteråt fick jag hennes mail och jag lovade att höra av mig till henne så fort möjlighet ges. Vilken otroligt snäll människa hon är, så otroligt trevlig mot alla i flygplanet och har alltid med sig ett leende på läpparna, sånt uppskattas verkligen så extremt mycket. En riktigt glädjespridare är hon! 

Sedan när vi hade hämtat ut vårt bagage så stod vi och väntade på en Shuttlebus som var försenad hela 1,5 h. På den bussen så träffade vi en Amerikan som pga för mycket trafik och för mycket jobb inte hann med sitt plan till Cancun där han skulle flyga till för att vara med på en av sina vänners Bachelor-party. Men han var inte så missnöjd över det, jag tror mest han tyckte att det var skönt att få slippa åka iväg på sin resa. 

När vi sedan var framme i Santa Barbara så var allt som vanligt igen, det hände inte så mycket. Jag drog ner till gymmet en sväng för att köra slut på mig själv och jag märkte att en förkylning var på ingående för jag hade inte mycket energi i kroppen. Sedan bar det av hemåt igen och där blev det lite filmtittande innan jag begav mig till sängs och somnade tidigt för att orka med morgondagen, någorlunda iaf… 😉

Leave a Reply

