Deltopia 2014

Posted: April 7, 2014 in Uncategorized

Hej på er!

I helgen som har varit nu så drog jag och några kompisar ut till Isla Vista för att delta i det årliga eventet “Deltopia”. För er som inte vet vad Deltopia är så kan jag berätta att det är en ENORM fest utomhus i stadsdelen Isla Vista i Santa Barbara County. Eventet lockar mellan 15000-20000 studenter till IV (isla vista) där man bara festar utomhus a la Project X style gånger 1000. Så häftigt att ha varit med om och jag kan säga det att det finns inget liknande någon annanstans i världen. Just den dagen (samt också kvällen innan) så drog jag till ett hus som ligger på en gata som heter Del Playa, just där alla studenter flockas, och där hängde jag med Pontus och hans polare, samt också Pontus brorsa Rasmus och hockeypolarna Oskar och Koffe som alla tre var på besök. Så jävla kul att se dem och så sjukt roligt vi hade! Träffade så mycket roliga och galna människor i IV så det var helt galet!

Image

När klockan började närma sig 20-21 tiden på kvällen så tog jag en taxi hem till Santa Barbara igen tillsammans med några kompisar och det var nog bara tur det. För på morgonen när jag vaknade så slog jag på nyheterna och såg till min stora förvåning att det hade skett ett upplopp i Deltopia, poliser och studenter hade slagits, människor hade skadats allvarligt och poliser hade dragit fram tårgas, pepparsprej och gummikulor för att skingra upproret. Så jävla tråkigt, speciellt när våldsrelaterade saker händer på en sån rolig dag som Deltopia. En dag som är värd att minnas för alla roliga saker man har gjort och alla härliga människor som man har umgåtts med. Men tyvärr så ställer alkoholen till det för många till den gräns där det blir aggressiva sammanstötningar med personer. Tro mig, jag har jobbat på nattklubb, jag har varit på nattklubbar och vet hur det är. Vissa människor klarar inte av att hantera det och det gäller att vara försiktig, att alltid ha ögonen öppna och lita på sin magkänsla, för det är den som talar om vad våra instinkter säger oss och dem är trots allt baserat på något vi har varit med om och som vi kanske inte borde göra igen.

Image

Ha det fint hörni och ha en jättehärlig arbets- och skolvecka så ska jag se till att uppdatera er så mycket som möjligt! 😀

/Filip 

Leave a Reply

